-نام پدر و مادر حضرت مريم چيست؟

(41879)
-پيامبري كه پدر داشت امّا مادر نداشت , چه كسي بود؟

(16852)
-در هنگام فاتحه خواندن حتماً بايد دعاي اللّهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات را بگويند و بعد سوره حمد و توحيد را بخوانندّ آيا در غير اين صورت فاتحه خواندن درست نيست؟

(13939)
-خوش صداترين پيامبر چه نام داشته است؟

(7986)
-چرا خداوند به ابراهيم((عليه السلام)) لقب خليل الله را عطا كرد؟
(2947)
-بعضي مي گويند: حضرت ابراهيم در روز سيزده بدر كه مردم به بيرون شهر رفته بودند, بت هارا شكست و مي گويند: درست نيست در اين روز به بيرون شهر برويم ; آيا اين گفته درست است ؟

(2855)
-چرا نام پيامبر قوم لوط، لوط بوده ، مگر نه اين كه نام انبياي الهي با مسمي بوده و كامل و زيبا؟توضيح دهيد معنا و مفهوم لوط چيست؟

(2434)
-چرا حضرت داوود با اين كه از پيامبران اولوالعزم نبود، داراي كتاب زبور بوده است؟

(2196)
-سبطيان و قبطيان كيستند؟

(1673)
-علت حرام و گناه بودن غيبت چيست؟ چرا دين اسلام بر اين موضوع حساس ميباشد و به شدت از آن نهي ميكند؟

(1655)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)
-جدا نمودن آيين مقدس اسلام از سنتهاي باطل چگونه است؟
(0)
-آيين كامل چه آييني است؟ و چرا بعضي اديان نسبت به بعضي ديگر كاملترند؟
(0)
-آيا كساني كه به وجود آييني به نام اسلام پي برده اند ولي به آن معتقد نمي باشند، مستحق كيفرند؟
(0)
-مفهوم آزادي در اسلام چيست(0)
-اخباريين چه كساني اند؟
(0)
-1ـ چرا بين اديان الهي تفاوت وجوددارد درحالي كه خداوند تمام احكام را بر پيامبران نازل فرموده اند پس چرا تفاوت در نماز و روزه و ساير احكام وجود دارد؟(0)
-1ـ چرا به پيروان اديان الهي كافر مي گويند در حاليكه آنها نيز پيرو دين خداوند هستند ؟(0)
-2- چرا بعضي مردم مسيحي هستند ؟ با اين كه بيشتر جمعيت دنيا رامسلمانان تشكيل مي دهند ؟(0)
-آيا مسيحيان و يهوديان و ..... به بهشت مي ورند.؟ ( به نظر من اين با منطق جور در نمي آيد كه در اديان ديگر كسي مذهبي شناخته مي شود و به خاطر خدا كار نيك مي كند و به جهنم برود به خاطر اينكه دينش اسلام نبود )(0)
-پـيـغـمبر اسلام مي گويد : به آييني مبعوث شده ام كه عمل به آن براي همه سهل و آسان است اگر آسان بودن شريعت و آيين خوب است پس چرا در اقوام و مذاهب پيشين نبوده ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:25404 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

با توجه به آية 72 سوره نحل فرزندان آدم و حوا چگونه براي خود جفت يافتند؟ آيا درست است كه فرزندان آدم و حوا با هم همبستر شدند؟ آيا اين معصيت نيست؟

در مورد ازدواج فرزند آدم، احتمالاتي ذكر شده است: 1ـ فرزندان آدم با بازماندگان انسان هاي پيشين، ازدواج كرده اند. يا موجوداتي شبيه انسان آفريده شده و فرزندان با آنها ازدواج كردند. اين احتمال موافق با ظاهر آية 1 سورة نساء نيست كه تكثير نسل فرزندان آدم را تنها از طريق آدم و همسرش ميداند و نقش موجود ثالث را نفي كرده است.

2ـ احتمال ديگر كه با آية فوق تطابق دارد آن است كه فرزندانآدم (برادر و خواهر) با هم ازدواج كرده باشند. چون در روايات آمده كه آنها خواهر هم داشتند، در يك بار زايمان قابيل با يك دختر و در بار ديگر هابيل با دختر ديگر متولد شدند و هر يك از دو برادر با آن خواهري كه با برادرش متولد شد، ازدواج كرد. زيرا قرآن مجيد منشأ توليد مثل افراد بشر را تنها همان زوج اوليه ميداند و اگر موجود ديگري در كار بود لازم بود كه قرآن مجيد بفرمايد: از آن دو و از غير آن دو انسان را منتشر كرديم در حالي كه فرموده است: خداوند از آدم و همسرش، مردان و زنان فراواني به وجود آورد. اين موضوع در احاديث متعددي نيز وارد شده است. در توجيه اين ازدواج علامة طباطبايي ميگويد: اصولاً اين حكم يك حكم تشريعي است و تابع مصالح و مفاسد است و حكم تكويني نيست كه قابل تغيير نباشد. زمان چنين حكمي، به دست خداوند است. او هر چه بخواهد ميكند و هر چه اراده فرمايد فرمان ميدهد. بنابراين، ممكن است روزگاري كه ضرورتي در كار است ،آن را حلال كند. مانند بسياري از چيزها كه در هنگام ضرورت، حلال مي شود، و سپس آن را حرام فرمايد مانند اين كه گاهي ضرورت اقتضا ميكند كه انسان گوشت حرام بخورد تا زنده بماند. چه آن كه ديگر ضرورتي در تشريع آن نبوده و علاوه باعث شيوع فحشاء و فساد در جامعه مي شده است. اگر گفته شود كه اين ازدواج بر خلاف فطرت است در صورتي كه آن چه را كه خداوند تشريع ميفرمايد لازم است كه منطبق با فطرت باشد در جواب مي گوييم: متمايل نبودن طبع با اين نوع ازدواج نه از آن جهت است كه از آن تنفر دارد، بلكه عدم تمايل از آن جهت است كه ازدواج خواهر و برادر را موجب اشاعة فحشاء و اعمال زشت و از بين رفتن غريزه عفت ميداند و معلوم است كه اين نوع ازدواج د رجامعه جهاني امروز است كه عنوان فجور و فحشا دارد، اما در جامعه آن روز كه فقط چند خواهر و برادر را شامل مي شده و مشيت خداوند هم چنين تعلق گرفته كه عده آنها زياد شده و منتشر گردند هرگز عنوان فجور و فحشا بر آن منطبق نبوده است و دليل آن كه فطرت تنفر از اين نوع ازدواج ندارد آن است كه ازدواج خواهر و برادر براي مدتي طولاني، در بين مجوس شايع بوده است.[1]

[1]علامةطباطبايي،الميزان، ترجمة محمد رضا صالحي كرماني، ج 4، ص 246.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.